کاربرد اینولین در محصولات لبنیات

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 10 خرداد 1401 در ساعت 12 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محصولات لبنی اصلی  از جمله ماست ،دوغ و شیر، پنیر و شیر طعم دار - برای مصرف کنندگان در هر سنی قابل استفاده است. آنها در تمام ساعات روز و به دلایل مختلف از محصولات لبنی استفاده میکنند. ارتباط دیرینه لبنیات با سلامتی مطمئناً به محبوبیت آن کمک کرده است، اما در سال های اخیر شاهد موج عظیمی از تغییرات و تجدیدنظر در دسته لبنیات بوده ایم. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای محصولات لبنی را به عنوان یک میان وعده و گزینه ای اصلی مصرف میکنند.

 

در بسیاری از این محصولات جدید، که عمدتاً به سمت فرمول‌های کم کالری گرایش دارند، اینولین و الیگو فروکتوز به دلایل تغذیه‌ای و عملکردی اجزای مهم فرمولاسیون هستند. از نظر عملکردی، اینولین با زنجیره بلند بافت خامه ای غیرقابل جایگزینی برای فرمولاسیون های بدون چربی یا کم چرب ایجاد می کند، که نمونه آن در اکثر محصولات ماست موجود در بازار امروز است، در حالی که اینولین با زنجیره کوتاه یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی شکر است. از نظر تغذیه ای، اینولین و الیگو فروکتوز از بهترین فیبرهای پری بیوتیکی مورد مطالعه و اثبات شده موجود هستند. همانطور که سلامت روده همچنان در پیش زمینه علوم بهداشتی ظاهر می شود، مکمل های پری بیوتیک، شاید به ویژه در ترکیب با پروبیوتیک ها همچنان ارزشمندتر شوند.

 

فراتر از ماست های قابل قاشق و ماست های آشامیدنی، که زمینه های کاربردی رو به رشدی دارند و پری بیوتیک ها در آن ها به طور برجسته ای وجود دارند، بخش های بسیاری از محصولات لبنی دیگر وجود دارند که اینولین کاسنی در آنها موفقیت زیادی پیدا کرده است.

به همین دلیل است که اینولین در ماست‌ها طنین انداز می‌شود و به خوبی عمل می‌کند، به طور گسترده در نوشیدنی‌های لبنی، پخش‌کننده‌ها، پنیرها و دسرها به‌ویژه انواع دوغ های گازدار استفاده می‌شود. تثبیت کننده ها یا مواد فله بسیار کمی می توانند به اندازه اینولین فواید عملکردی داشته باشند و هیچ کدام نمی توانند ترکیبی از فواید عملکردی و تغذیه ای را ارائه دهند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :