پکتین چیست و چه کاربردی دارد.

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 26 ارديبهشت 1400 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پکتین یکی از تثبیت کننده های همه کاره موجود است. تولید محصولات و برنامه های کاربردی توسط تولید کنندگان عمده پکتین در طول سال ها منجر به گسترش گسترده فرصت ها و کاربرد پکتین شده است.

 

پکتین یک تثبیت کننده اصلی در بسیاری از محصولات غذایی است. پکتین جزئی از مواد گیاهی خوراکی است. پکتین در دیواره سلولهای گیاه و در لایه ای بین سلولها به نام لاملا میانی قرار دارد. پکتین به گیاهان استحکام می بخشد و بر رشد و خانوارهای آبی تأثیر می گذارد. پکتین یک فیبر غذایی محلول است. پکتین یک پلیمر از اسید گالاکتورونیک و به همراه آن یک پلی ساکارید اسیدی است و بخشی از اسیدها به عنوان متیل استر وجود دارد. پکتین در قرن نوزدهم کشف شد و سالهاست که در خانه و صنعت استفاده می شود.

کاربرد پکتین :

مربا و مارمالاد: مربا و مارمالاد با محتوای جامد محلول حداقل 55٪ از کاربردهای کلاسیک HM apple Pectin هستند که انتشار عطر و طعم شیرین میوه ای را تضمین می کنند.

 

شیرینی جات : شیرینی جات محتوای جامد محصولات شیرینی پزی ، که به طور معمول 70٪ - 80٪ از بین می رود ، همراه با اسیدیته بالا ، در صورت استفاده از نوع پکتین نامناسب ، می تواند باعث سرعت سریع و حتی غیر قابل کنترل شدن ژل شود. همچنین برای آن دسته از مشتریانی که می خواهند نوع و میزان عامل عقب انداز خود را تعیین کنند ، پکتین های بدون بافر را استفاده کنند

 

لبنیات: پکتین ویژه HM می تواند با تشکیل لایه های محافظ اطراف ذرات پروتئین ، سیستم های پروتئینی اسید را تثبیت کند. این محافظت از پروتئین از جداسازی سرم یا فاز و تجمع کازئین در مقادیر pH پایین جلوگیری می کند. پکتین همچنین می تواند ویسکوزیته را افزایش دهد و بنابراین احساس و طعم دهان را به نوشیدنی های لبنی اسیدی مانند ماست های نوشیدنی ، میوه های حاوی شیر یا نوشیدنی های پروتئینی با طعم میوه افزایش دهد. طیف وسیعی از پکتین های مختلف برای تثبیت مقدار پروتئین از پیش تعریف شده و افزودن ویسکوزیته های خاص در دسترس  می باشد.

 

نوشیدنی: برنامه های نوشیدنی ما عملکردهای زیادی از جمله تثبیت کننده ، افزایش احساس دهان و تقویت فیبر محلول را پوشش می دهند. برای تثبیت در نوشیدنی های آب میوه و افزودن احساس دهان طبیعی به نوشیدنی های میوه ای کم کالری ، دامنه انواع پکتین HM استاندارد ویسکوزیته را از سری 170 و 180 پیشنهاد می کنیم. آنها از نظر خصوصیات فیزیکی و رئولوژیکی ثابت استاندارد شده و در ویسکوزیته های مختلف از منشا apple سیب و مرکبات موجود هستند. در برنامه هایی که می خواهید محتوای فیبر محلول را افزایش دهید ، انواع مختلف پکتین با ویسکوزیته کم را انتخاب می کنید.

 

نانوایی: اتمام براق و جذاب انواع شیرینی ها و دسرها یا پر کردن میوه های نرم و خوشمزه ، ویژگی خاصی به محصولات نانوایی می بخشد. پکتین ها دارای خواص عملکردی هستند که برای این کاربردها بهینه است. لعاب سطح را آب بندی می کند و همزمان با ماده تقویت کننده طعم ، رنگ و طراوت عمل می کند. برای استفاده موثر ، لعاب باید کاملاً شفاف باشد ، به راحتی قابل استفاده باشد و باید دارای خصوصیات رئولوژیکی ثابت باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول کلیک کنید

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :