آلژینات سدیم

سدیم آلژینات کریستال سفیدی است که شکل ظاهری و بوی آن شبیه قند است. در صنایع غذایی ، سدیم آلژینات دارای عملکردهای تثبیت ، هیدراتاسیون ، غلیظ شدن و امولسیون است. در صنعت داروسازی ، می توان از آن به عنوان ماده دندانپزشکی ، پماد ، قرص و تهیه آنها و هموستات استفاده کرد. در کشاورزی می توان از سدیم آلژینات به عنوان تیمار بذر ، حشره کش ها و مواد ضد ویروسی استفاده کرد. همچنین می تواند در پوشش رزین ، ماده کرم لاستیکی ، تصفیه آب و غیره استفاده شود.

آلژینات به سرعت آب را جذب می کند، که باعث می شود آن به عنوان یک افزودنی در محصولات کم آب مانند کمکهای لاغری و در تولید کاغذ و منسوجات مفید باشد.

این ماده همچنین برای ضد آب و پارچه های نسوز، به عنوان ماده ژل ساز ، و برای غلیظ کردن نوشیدنی ها ، بستنی و مواد آرایشی استفاده می شود.

 از آلژینات به عنوان یک ماده تأثیرگذار در دندانپزشکی ، پروتز ، بازپخت و بعضاً برای ایجاد موارد مثبت برای ریخته گری در مقیاس کوچک بسیار استفاده می شود. این ماده همچنین در صنایع غذایی ، برای غلیظ کردن سوپ و ژله استفاده می شود.

آلژینات کلسیم در انواع مختلف محصولات پزشکی از جمله پانسمان سوختگی که باعث بهبود می شود و با درد کمتری نسبت به پانسمان های معمولی برطرف می شود ، استفاده می شود.

همچنین ، به دلیل زیست سازگاری آلژینات و ژل شدن ساده با کاتیون های دو ظرفیتی مانند Ca2 + ، به طور گسترده ای برای بیحرکتی سلول و کپسول سازی استفاده می شود.

به دلیل توانایی جذب سریع آب ، آلژینات می تواند از طریق فرآیند لیوفیلیزاسیون به ساختار جدیدی تبدیل شود که قابلیت انبساط دارد.

در صنعت کاهش وزن به عنوان داروی کاهش اشتها استفاده می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول کلیک کنید