کاربرد سوربات پتاسیم در صنایع غذایی

9 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 15 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سوربات پتاسیم :

سوربات_پتاسیم که به طور طبیعی در برخی از توت ها وجود دارد، ماده ای با فرمول شیمیایی C6H7KO2 است که ضدکپک و بسیار محلول در آب می باشد. کاربرد سوربات پتاسیم در صنایع غذایی از قبیل تولید لبنیات، فرآورده های گوشتی و فرآورده های آردی مانند تولید کیک و کلوچه به عنوان یک افزاینده زمان ماندگاری یا نگهدارنده است.

این نگهدارنده در مقادیر مجاز (500 تا 2000ppm ) سمی نبوده و در pH زیر ۶ بهترین تاثیر را از خود نشان می دهد.

غلظت ضد میکروبی موثر سوربات در مواد غذایی ۳/۰-۰۵/۰ درصد است.

از خواص خوب سوربات پتاسیم می توان به حلالیت بالای این محصول در آب اشاره نمود. همین حلالیت بالا و خاصیت نگهدارندگی قوی نمک سوربات پتاسیم سبب استفاده بالای آن در تولید مواد غذائی شده است .

 

کاربرد سوربات پتاسیم در صنایع غذایی :

  •  در محصولات نانوایی، مربا، زیتون، ماست، پنیر، سس ها، مارگارین، ترشی و شوریجات، آب میوه و نوشابه های غیر الکلی، برگه زرد آلو، فیلینگ‌ها و تاپینگ‌ها، شیرهای تخمیر یافته، پیتزاهای نیم پز و فریز شده، سالاد میوه، کپسول ژلاتین، کره نباتی، سوسیس خشک و غیره خاصیت نگهدارندگی دارد.

 

  • اگر عادت به خوردن محصولات پخته شده، سبزیجات کنسرو، و محصولات لبنی دارید به احتمال زیاد مقداری سوربات پتاسیم خورده اید. این ماده در غذاهایی که در دمای اتاق نگهداری می شوند، مانند کنسرو میوه ها و سبزیجات، کنسرو ماهی، گوشت خشک شده، و دسر استفاده می شود. بسیاری از غذاهایی که تازه نیستند و تاریخ انقضای زیادی دارند متکی به وجود این ماده اند. به طور کلی، استفاده از این ماده در مواد غذایی بسیار رایج است. هم چنین در صنایع خشکبار نیز این ماده استفاده می شود.

 

  • بسیاری از محصولات زیبایی نیز مستعد ابتلا به رشد کپک می باشند و استفاده از نگهدارنده جهت جلوگیری از گسترش رشد کپک در آنها رایج است. بسیار محتمل است که شامپو، اسپری مو، و یا کرم پوست که از آن استفاده می کنید حاوی سوربات پتاسیم باشد.

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول ( سوربات پتاسیم ) کلیک کنید

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :