نشاسته اصلاح شده و کاربرد آن در صنایع مختلف

8 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 21 شهریور 1396 در ساعت 11 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نشاسته مهمترین کربوهیدارت ذخیره شده در گیاهان استو در ارگان مختلف گیاه مثل دانه ، میوه  غده و ریشه وجود دارد. نشاسته بعنوان ماده اصلی در صنایع غذایی کاربردهای فراوانی دارد .در تولید دکستروز ، دکسترین ،گلوکز مایع و سایر انواع سیروپ، بعنوان ماده اولیه اصلی محسوب شده و همچنین به عنوان نقشی که در بهبود ویژگی های فیزیکی ، بالا بردین ثبات سیستم های کلوییدی و اثر غلظت دهندگی دارد از آن در صنایع کنسرو سازی ، صنایع گوشت ، صنایع غذاهای منجمد ، بیسکوییت سازی، کیک و کلوچه سازی و غیره استفاده می شود.

نشاسته ای که ابتدا استخراج می شود نشاسته دست نخورده می باشد و استفاده از بطور مستقیم برای فراورده های غذایی و غیر غذایی مضر است لذا باید تمام شاخصه های نشاسته با ویژگی های مورد نیاز یکسانشود، تولید نشاسته اصلاح شده از نشاسته دست نخورده مشکل مذکور را برطرف می نماید.

در این مقاله سعی شده انواع مختلف نشاسته اصلاح شده را از نظر روش تولید ، و ویژگی های مربوط به هرکدام و موارد کاربرد آن در صنایع غذایی مورد بررسی قرار گیرد.و نتایج بدست آمده اهمین تولید این ماده با ارزش و بررسی روش های مناسب برای تولید هرچه بهتر آن را نشان می دهند.

 

 

برای مطالعه بیشتر مقاله لطفاً فایل مربوط را دانلود کنید .

دانلود مقاله

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :